Obeležili smo dolgo in bogato pot, ki jo je naša šola prehodila skozi desetletja – natančneje 60 let. Ko so bile tukaj prve generacije učencev in učiteljev, se je svet zdel verjetno precej drugačen. A kljub vsem spremembam skozi čas, je ena stvar ostala nespremenjena: poslanstvo naše šole, da mladim ljudem omogoči prostor za rast, učenje in razvoj.
Tako kot drevo zraste iz majhnega semena, tako tudi mi vsi – učenci, zaposleni na šoli in naša celotna šolska skupnost – vsak dan rastemo, se učimo in razvijamo iz zdravih in skupnih korenin. To kar danes uživamo so tudi sadovi in rezultat trdega dela ter sodelovanja vseh, ki so našo šolo gradili, jo obnavljali in razvijali skozi čas.
S pogledom v prihodnost bi rad izpostavil nekaj kreposti oz. vrednot, za katere menim, da so zelo pomembne za graditev trdne in povezane učeče skupnosti:
HVALEŽNOST je temelj, na katerem lahko gradimo dobre medsebojne odnose. Ko smo zares hvaležni, cenimo vse: majhne in velike stvari, ki jih prejemamo od bližnjih. Hvaležnost je tista, ki nas povezuje in nam pomaga graditi boljše in močnejše odnose.
SKRB DRUG ZA DRUGEGA: skrb za otroke je temelj njihovega zdravega razvoja in rasti. Skrb za drugega je dejanje ljubezni in spoštovanja, ki gradi močne in trajne vezi.
POVEZANOST pomeni, da pripadamo neki skupnosti, ki nas podpira in razume, se v njej počutimo varne. Vsak od nas je pomemben del te naše skupnosti in jo na svoj način bogati. Povezanost pomeni tudi to, da smo na voljo drug drugemu, v prijaznih in še posebej v težkih trenutkih. To nas krepi in nam daje občutek varnosti – pripadnosti.
SOLIDARNOST je krepost, ki nam omogoča, da se med seboj podpiramo in pomagamo, še posebej, ko je to težko. Pomeni, da ne gledamo zgolj nase in na svoje koristi, temveč, da opazimo tudi druge.
ZAUPANJE je osnova za zdrave in trajne odnose. Brez zaupanja ni prave povezanosti. Otroci nam zaupajo, da jih bomo vodili in zaščitili, da jih bomo učili za življenje in jih podpirali.
Zaupanje je zelo dragoceno in občutljivo, zato ga je potrebno negovati. Ko gradimo zaupanje, gradimo mostove, ki nas povezujejo in združujejo. Omogočajo nam, da skupaj rastemo.
SPOŠTLJIV – PRIJAZEN POGOVOR je edini način, da ustrezno izražamo svoje misli, želje, potrebe, občutke… Že majhni otroci vedo, zakaj imamo dvoje ušes in samo ena usta. Ko se pogovarjamo na prijazen način, izkazujemo spoštovanje in ljubezen.
Naša šola ni le del izobraževalnega sistema, ampak je tudi del širše skupnosti. Sodelovanje z občino, podjetji, kulturnimi in športnimi društvi ter drugimi institucijami omogoča številne projekte, ki bogatijo našo šolo, učencem pa odpirajo nova obzorja in jih pripravljajo na življenje, ki se nenehno spreminja.
Kaj pomeni graditi »vključujočo skupnost«?
Pomislite na različne obraze na naši šoli. Vsak od nas je izjemen, neponovljiv in unikaten – imamo različne interese, talente, poglede na svet… Nekateri med nami morda doma govorijo drug jezik, nekateri morda potrebujejo dodatno pomoč pri učenju, spet drugi se soočajo z izzivi, ki jih ne vidimo na prvi pogled, nekateri so izjemni športniki, spet drugi so uspešni mladi raziskovalci in še in še…
Vključujoča skupnost pomeni, da teh razlik ne dojemamo kot oviro in težavo, temveč kot priložnost. Da se učimo drug od drugega in spoštujemo to, kar nas dela edinstvene.
Vključujoča skupnost pomeni:
· Sprejemanje
· Razumevanje
· Podpiranje
Pomislite, kako bi bilo, če bi se vsak izmed nas vsak dan zavzeto trudil in prispeval k temu, da se vsi počutimo sprejeti, cenjeni in varni. Kakšna neverjetna skupnost bi lahko bili!
Kako lahko vsak izmed nas prispeva?
Dragi učenci, kaj lahko storite danes, da prispevate k vključujoči skupnosti?
· Povabite k pogovoru učenca – sošolca, s katerim še nikoli niste govorili.
· Če opazite, da je nekdo osamljen, ga povabite k igri ali skupnemu delu.
· Bodite prijazni – prijazna beseda in nasmeh lahko nekomu polepšata dan.
Spoštovani sodelavci, kako lahko mi prispevamo…?
· Ustvarjajmo oddelčne skupnosti, kjer se bodo vsi učenci počutili varne in spoštovane.
· Spodbujajmo in vzdržujmo sodelovanje ter pogovor med učenci in med nami.
· Bodimo zgled – naši medsebojni odnosi in naši odnosi do učencev so temelj vključujoče šolske skupnosti.
Tudi starši ste del te zgodbe. Sodelovanje med šolo in družinami je ključno, saj tako širimo vključujočo miselnost tudi izven naših šolskih zidov.
Zakaj je sploh pomembno govoriti o vključevanju?
Pomembno je, ker vsi – prav vsi potrebujemo občutek pripadnosti. Ko se počutimo sprejete in cenjene, smo bolj pogumni, bolj odprti in smo pripravljeni rasti. Vključujoča skupnost ne koristi le posameznikom, ampak vsem.
Šola, kjer se vsi trudimo za dobro počutje drug drugega, postane kraj, kamor radi prihajamo. Postane prostor, kjer lahko resnično dosežemo svoj največji potencial – kot učenci, kot učitelji in kot ljudje.
Danes nas vse vabim, da skupaj naredimo korak naprej. Razmislimo, kako lahko s svojimi dejanji pripomoremo k temu, da postanemo še bolj povezana in vključujoča šolska skupnost. Naj bo to priložnost, da z majhnimi dejanji prijaznosti in razumevanja zgradimo nekaj velikega.
Spomnimo se:
· Rastemo skupaj, ko pomagamo drugim rasti.
· Skupnost gradimo, ko cenimo vse, kar nas dela edinstvene.
Naj bo naša šola kraj, kjer raznolikost bogati, kjer se vsi počutimo doma in kjer drug drugemu pomagamo do uspeha.
Hvala vam, ker ste del te poti. Hvala vsem, ki se trudite pri gradnji naše šolske skupnosti!
Skupaj smo močnejši. Skupaj rastemo. Skupaj gradimo prihodnost.
Ob koncu bi se rad iskreno zahvalil vam dragi učenci, ker v ta naš šolski prostor prinašate radost, izzive in smisel, vsem ponosnim staršem hvala za sodelovanje in podporo. In iskrena hvala vam moji dragi sodelavci za vsakodnevno predano, odgovorno in strokovno delo na šoli – ponosen sem na vse VAS!
OŠ Jožeta Moškriča vse najboljše!
Robert Farič, ravnatelj